Dünyanın en iyi elektronik müzik festivali: Tomorrowland!

Kuzey Kıbrıstan Tomorrowlanda (Belçika) yolculuk...4 dk

2 Yorum, 7 Paylaşım, 2 Beğeni

Lise yıllarında başlayan elektronik müzik tutkumla birlikte birçok festivali daha o yıllarda takip eder oldum ve festivallerin BABA’sı olan Tomorrowland ile karşılaştım. Yıllar geçtikçe buraya gelen ünlü DJ’leri (Tiesto, David Guetta, Armin Van Buuren vb.) daha da yakından takip eder oldum ve bu müziğe olan tutkum daha fazla artmaya başladı.

Tomorrowland’ e Gitmeliyim…

Defalarca Tomorrowland festivaline gitmek için bilet satın almayı denedim. Dünyanın dört bir yanından yapılan bilet satışı, yoğun talepten dolayı (en az 400 bin katılımcı) internet sitesi satış işlemi sırasında çalışmıyor. Eğer şanslıysanız belki bir sonraki adıma geçebiliyorsunuz.

Sonuç olarak alamadım ve umudumu kaybetmiştim …

Yıllar geçti ve günün birinde çok yakın arkadaşım, ”Yaza hazır ol Tomorrowland müzik festivaline gidiyoruz!” dedi ve lise yıllarındaki heyecan tekrar içimi sardı!

Hazırlıklarımızı yapmaya başladık…

Bileti yakın bir arkadaşımızdan satın aldık, üst üste iki yıl bilet satın alabildi ve bir yıl öncesinde festivale gitmiş deneyimlemişti. Festival hakkındaki ön bilgileri ondan aldık ve valizimizi hazırlamaya başladık. Sizlerle gitmeden önce Tomorrowland hakkında dikkat edilmesi gereken bazı bilgileri sizinle paylaşmak istiyorum:

Gitmeden önce bilinmesi gerekenler:

1- İlk olarak iklimi göz önünde bulundurmalıyız. Festival yaz aylarında olmasına rağmen ani hava değişimi görülebilmektedir. Yanınızda mutlaka yazlık ve kışlık kıyafetlerden bulundurmalısınız. Özellikle gece soğuk oluyor. Yedek ayakkabı yanınızda getirin. Eğer yağmur yağarsa ayakkabılarınız ıslanabilir.

2- Çok büyük valizler taşımayın çünkü festivalde çadırlarda kaldığınız için ve çadır alanlarına ulaşım yolu uzun olduğu için taşımakta zorlanabilirsiniz.

3- Pet şişe kapağı bulundurun. Festival alanı ile çadır alanı birbirinden ayrı ve geçişler sırasında üst araması yapılıyor. Festival alanına hiçbir şekilde şişe içeri alınmıyor ve içerde de içecekler kapaksız veriliyor. Bu yüzden pet şişe kapağı gizlemek işinize yarayacaktır.

4- Powerbank elektronik eşyalarınızı şarj etmeniz için en büyük ihtiyacınız olacaktır. Bazı noktalarda elektrik bulabilirsiniz fakat kişi sayısından size sıra gelir mi bilmiyorum 🙂

5- Yanınızda kendi çadırınızı, tulumunuzu, şişme yatağınızı getirin veya Tomorrowland’daki Marketplace (Tomorrowland  da marketin, satış noktalarının, yemek yeme alanlarının, kuaförün bulunduğu bölgenin adı) denen bölgedeki Carrefour’dan 15 euro karşılığında sadece çadır alabilirsiniz. Standlardaki satış noktaları biraz pahalı oluyor.

6- Marketplace’de Belçika telefon hattı satın alabilirsiniz onun için endişelenmenize gerek yok.

7- En önemlisi nakit para ve kredi kartı kullanımı. Locker (Anahtarlı dolap) kiralayıp değerli eşyalarınızı orada saklayabilirsiniz. Endişelenmeyin zaten içeride nakit para kullanılmıyor. Nakit paranızı Tomorrowland bilekliğine kredi olarak yüklüyorsunuz ve her türlü alışverişlerde bileklikten harcama yapıyorsunuz.

Gün geldi ve biz Belçika Charleroi Havaalanındayız…

Havaalanından Boom kasabasına gitmek için Flixbus ile ilk olarak Antwerp tren istasyonuna gittik. Otobüs biletinizi internet üstünden satın alırsanız 5 euro, gişeden satın alırsanız 15 euro 🙂 Antwerp’e geldikten sonra Boom’a geldik ve tren istasyonundan otobüsler bizi festival alanına götürdü.

Çadır alanına gidebilmek için otobüsten indikten sonra yaklaşık yarım saatlik yol yürüdük. Kendimize zar zor çadırımızı kurabilecek bir yer bulduk; çadırımızı, eşyalarımızı düzenimizi yaptık.

İlk gün Marketplace’de pre-party yapıldı.

Vee Tomorrowland başlar…

2. gün festival başlar ve üç gün boyunca parti devam eder. DJ’lerin performans saatleri 12:00ös – 01:00öö arasında ve her saat başı değişmekteydi. Festival alanında göller, parklar, yemek yerleri, bira/meşrubat alınabilecek yerler de mevcut. Sevdiğiniz sanatçıyı/DJ’i dinleyip eğlenip daha sonra ara verebilirsiniz ve tekrar partiye katılabilirsiniz. Ayrıca festival alanında onlarca sahne de mevcut, kimisi kapalı kimisi açık alanlar şeklinde tasarlanmıştır.

Üç gün boyunca aynı tempoda partiler müzikler devam etti ve çok eğlendik. Bu bölümü uzun uzun anlatmadım çünkü sizin yaşamanızı istiyorum…

Ayrılma günü geldi…

Sabah kalktık ve eşyalarımızı toparlayıp festival alanından ayrıldık. Ordan Brüksel meydanına trenle gidip arkadaşlarla birlikte güzel bir yemek yedik ve Brüksel meydanında uçuş saatimiz gelene kadar zaman geçirdik, harika waffle’lar yedik. Uçuş saati geldi ve havaalanına geldik, ülkeden ayrılıp Prag’a gidelim derken havaalanında partinin devam ettiğini canlı DJ’in performans gösterdiğini gördüğümde günün sonunda bu kadar büyük bir etkinliğin parçası olduğumuzu ve müzik severleri müziğe aşık edebileceklerini anladım…

Festivalde çekmiş olduğum görüntülerden hazırladığım kısa video için tıklayınız..

Peki Wanderlust Ailesi, siz daha önce Tomorrowland’e gittiniz mi? Sorularınız varsa yorumlara bekliyorum 🙂

Festivalden Kareler

Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!