Ölmeden Önce Görmeniz Gereken Bir Yer: HALONG BAY

Yolunuz Asya’nın en güzel ülkelerinden biri olan Vietnam’a düşerse rotanızı mutlaka Halong Körfezini de görecek şekilde ayarlamalısınız.3 dk

6 Yorum, 7 Paylaşım

Vietnam kültürel zenginliği, birbirinden değişik tapınakları, lezzetli tropik meyveleri ve tarihiyle gezginler için tam anlamıyla bir cennet. Vietnam’ın başkenti Hanoi’den Halong Bay’e uzaklık yaklaşık 170 kilometre. Turistik olarak çok ilgi gördüğü için Hanoi’den Halong Körfezine giden günü birlik turlar bulmak çok kolay.

Biz Vietnam gezimizi turla yaptığımız için ulaşımı tur otobüsleriyle sağladık. Halong Körfezine vardıktan sonra gemilerle muhteşem manzara eşliğinde bir yolculuğa çıktık. Manzara o kadar güzel ki her anı her kareyi aklınıza kaydetmek için göz bile kırpmak istemiyorsunuz. Masmavi denizin yemyeşil kayalıklarla buluşması ve binlerce irili ufaklı adanın peş peşe sıralanması…

Bu muhteşem körfezin harika bir efsanesi de mevcut

Vietnamcada Ha Long “descending dragon” anlamına gelmekte. Efsanelere göre ülkeye deniz yoluyla girmeye çalışan düşmanlara karşı savaşmak zorunda kalan Vietnamlılar, Ejderhaların annesinden ve çocuklarından yardım ister. Ejderhalar bu çağrıyı yanıtsız bırakmaz ve yeryüzüne inerler. Düşmanları alevleriyle yok ederler. Sonrasında geri dönmeyip günümüzdeki minik ada ve adacıkları oluştururlar. Bu şekilde gelecekteki saldırılara karşı bir bariyer oluşturup ülkeyi korudukları ve barış getirdikleri düşünülür.

Peki nedir bu Halong Körfezi ve burada neler yapılır?

1994 yılında UNESCO Dünya Mirası listesine giren Halong Körfezinde günübirlik veya konaklamalı tekne turlarından birini tercih edebilirsiniz. Biz turla gittiğimiz için 1 gece gemide konakladık. Gemide konaklamak ne kadar gerekli diye sorarsanız aslında çok da gerekli değil. Gece olduğunda zaten herhangi bir ışıklandırma olmadığı için hiçbir şey göremiyorsunuz. Ancak gün batımını bu minik adaların arasından seyretmenin de ayrı bir keyfi var. Aynı zamanda ertesi gün de gezmeye devam ettiğiniz için daha fazla yer görme şansınız oluyor.

Halong Körfezinde geçirdiğimiz ilk günümüzde akşamüstü gibi gemimize bindik. Gemide bölgenin lezzetli deniz ürünlerinden ve yöresel yemeklerinden yeme fırsatımız oldu. Ardından manzarayı ve gün batımını izlemek için geminin en üstüne çıktık. İşte tam da burada Halong Körfezi belki de şu ana kadar gördüğüm en güzel yerler sıralamasında en başa geçti. Masmavi denizin üstünde irili ufaklı adacıkların arasında geçerek gidiyorduk.

Adaların şekli sürekli değişiyordu, her biri yapı olarak eşsizdi ve her saniye yepyeni bir manzara oluşuyordu. Yüzlerce fotoğraf çektikten ve manzaranın her karesini hafızamıza kazıdıktan sonra hava karardı. Bu noktadan sonra tek gördüğümüz yandaki gemilerin ışığıydı. (Gemide konaklamak aslında çok gerekli olmasa da ertesi gün bu harika manzaraya karşı uyanmak çok güzeldi.)

Yüzen evlerin bir görüntüsü

Ertesi gün erkenden kalktık. Yerel halk tarafından çekilen minik kayıklara bindik. Bu sefer denize ve manzaraya daha yakındık. Önce denizin üstünde yüzen köyün yanından geçtik. Burada yaşayan insanlar denizin üstüne evlerini kurmuş ve hayatlarını devamlı bu muhteşem manzaranın içinde geçiyorlarmış. (İlk gördüğümde biraz kıskansam da sonra denizde yaşamanın ne kadar zor olabileceğini düşünüp bu sevdadan hemen vazgeçtim.) Yüzen köyü arkamızda bıraktıktan sonra James Bond ve Thien Cung mağaralarını görmeye gittik.

Tabii ki körfez gibi bu mağaraların da efsaneleri mevcut. Thien Cung Mağarası için efsanelerde ejderhaların kral ve kraliçelerinin bu mağaranın merkezinde evlendiğini ve tüm büyülü ve efsanevi yaratıkların düğünlerine katıldığı söylenmekte. Sonrasında kral ve kraliçenin yüzlerce çocuğu olur ve en baştaki efsanede olduğu gibi körfezi düşmanlardan korurlar. Muhteşem tekne turumuzdan sonra Halong Körfezi maceramız sona erdi ve yepyeni maceralar için tekrardan yola koyulduk.

Doğal güzelliğiyle, birbirinden değişik mağaralarıyla ve insanı hayrete düşüren yüzen evleriyle Halong Bay ölmeden önce gidilecek yerler listenizde mutlaka yer almalı. Yepyeni maceralarda görüşmek üzere!

Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!